FAQ


FAQ1: Hoe doorloop ik stappenplan van registratie tot invullen van mijn persoonlijke fiche?

Via onderstaande beschrijving kan U de verschillende stappen volgen. Indien u toch nog vragen heeft, of problemen ondervindt met onze website, gelieve ons dan een mailtje te sturen. Wij maken ondertussen ook werk van instructiefilmpjes om alles te verduidelijken, we proberen deze zo snel mogelijk online te hebben.


Volgende stappen / vragen dienen doorlopen te worden:

  • Hoe wens ik mijn dossier in te dienen?
  • Registratie / inloggen
  • Invullen persoonlijke fiche
  • Afspraak maken indien nodig

Wanneer u deze stappen doorlopen heeft, gaat u vervolgens te werk zoals altijd. U verzamelt de gegevens zoals vermeld in checklist personenbelasting 2022 (kostenbewijzers downloaden ook de checklist beroepskosten) en brengt deze mee naar uw afspraak. Indien U zonder afspraak werkt dan bezorgt u ons uiteraard alle gegevens digitaal of per post. De checklist documenten kan U vinden in het stappenplan.

Stap 1: hoe wens ik mijn dossier in te dienen?

Maak de keuze Aangifte PB 2022

Na de vermelding over het lidgeld ziet u een keuzelijst staan met 3 opties:

Maak hier uw keuze door op het gewenste kruisje te klikken. Er zal dan een stappenplan verschijnen.

Stap 2: Registreer U via onze website

Klik in het stappenplan op het blauwe woord Registreer en u zal worden gevraagd om een login aan te maken. Voor uw paswoord gelden een aantal regels, die verschijnen wanneer je met de muis aanwijzer op het vraagtekentje gaat staan. Op het einde drukt U op de knop Registreren.

Stap 3: Vul uw persoonlijke fiche in

Klik in het stappenplan op de blauwe link Persoonlijke fiche en u zal een invulformulier zien verschijnen, om uw persoonlijke gegevens in te vullen m.b.t. het inkomstenjaar 2021. Vul deze vragen correct in, deze gegevens vormen de basis voor uw aangifte! Op het einde drukt u op de knop Profiel updaten.

Stap 4: Online afspraak maken (enkel van toepassing voor keuze 2)

Indien u in stap 1, keuze 2 heeft gekozen dan wenst u uiteraard online een afspraak te maken. Klik op de blauwe link online afspraak maken en u komt terecht in onze digitale agenda waarvan het gebruik normaal gezien gekend is. Indien niet gekend, vind u onder FAQ2 op deze pagina, een beschrijving hoe u online een afspraak kan maken.





FAQ2: hoe maakt u online een afspraak voor het invullen van uw belastingaangifte?

In FAQ1 kan U lezen welke stappen u moet doorlopen alvorens u op de link komt, waarin de module voor uw online afspraak opent. Hoe gaat u daar nu verder te werk?

Indien u zich in het verleden al registreerde voor de online agenda volgt u deze stappen:

U vult evt. uw rijkregisternummer in, in één van de volgende schermen.

Kies vervolgens afspraaktype ‘bestaande klant’ en ‘doorgaan’.

U komt in de agenda terecht.  U kan een datum selecteren om een afspraak vast te leggen of u kiest links onder ‘SNELSTE AFSPRAAK’ (dit is het eerstvolgende beschikbare afspraakmoment).  In dit geval vinkt u bovenaan het vakje ‘zoek vanaf weergegeven datum’ aan en klik op ‘start zoekopdracht’.

De groen gekleurde uren zijn de vrije uren.  U vinkt vervolgens uw keuze aan en in het vak mededeling  vult u evt de namen in van de personen die met u meekomen of waarvan u de documenten voor een in te vullen aangifte ook meebrengt, bvb van uw kinderen, ouders,…

U kan andere vrije uren vinden door te klikken op de oranje knop ‘zoek meer beschikbare afspraakdata”.

In het geval u zich vorig jaar nog niet registreerde voor de online agenda gaat u als volgt te werk:

  • klik op ‘GEBRUIKERSNAAM EN WACHTWOORD’. In het volgende scherm klik je op ‘ik heb nog geen account’. Vul uw naam en geboortedatum vervolgens in.
  • In het volgende scherm gaat u akkoord met de algemene voorwaarden.
  • Daarna vult u de gevraagde gegevens in voor de registratie met een zelfgekozen gebruikersnaam en paswoord die u voortaan elk jaar opnieuw gebruikt .  Bewaar deze dus heel zorgvuldig !
  • Klik op VERSTUREN en daarna op REGISTREREN
  • klik op EEN AFSPRAAK MAKEN en DOORGAAN
  • vul evt uw rijksregisternummer in
  • Uw adviseur voor de afspraak is ‘De Kaey’.  Klik op OK
  • In het volgende scherm kiest u een afspraaktype:
    • Indien u vorig jaar uw aangifte door ons liet invullen kiest u BESTAANDE KLANT
    • Indien u de eerste keer uw aangifte door ons laat invullen kiest u NIEUWE KLANT
  • U komt nu in de agenda terecht.
  • U kan een datum selecteren of u kiest links onder ‘SNELSTE AFSPRAAK’ (dit is het eerstvolgende beschikbare afspraakmoment).  In dit geval vinkt u bovenaan het vakje ‘zoek vanaf weergegeven datum’ aan en klik op ‘start zoekopdracht’.De groen gekleurde uren zijn de vrije uren.  U vinkt vervolgens uw keuze aan en in het vak mededeling  vult u eventueel de namen in van de personen die met u meekomen of waarvan u de documenten voor een in te vullen aangifte ook meebrengt, bvb van uw kinderen, ouders,… U kan andere vrije uren vinden door te klikken op de oranje knop ‘zoek meer beschikbare afspraakdata’

OPGELET: u kan een afspraak registreren max +/- 3 maanden vooruit.   Wenst u een afspraak in de verdere toekomst, dan kan u deze vastleggen door me telefonisch te contacteren op 0473/51.26.23 en op volgende dagen:

Maandag tussen 19h30 en 20h30 enkel in maart en april

 Deze laatste regeling is ook van toepassing voor wie niet over internet beschikt.

 Wil u een afspraak annuleren, dan vragen wij ons asap te contacteren.